14 серпня провели лекцію “Публічний простір з дітьми і для дітей. Проектувати і керувати”. Повний відеозапис на сторінці Студії, а зараз записали для вас конспект виступу Олексія Бокоча та Поліни Адаменко.
Олексій — креативний директор компанії Hippark, що створює дитячі майданчики, атракціони та спортивні об'єкти.
Поліна — засновниця дитячої архітектурної студії Arch4Kids.
Далі про те, як уявляють ідеальний майданчик діти, які правила проектування хорошого майданчика та чому краще і виробляти, і проектувати одночасно.
Cуперечливі вимоги при проектуванні
Олексій Бокоч: Коли почали працювати з майданчиками, ми зіткнулися із суперечливими вимогами. По-перше, все має бути безпечно. Далі — є така штука, що всі майданчики мають бути яскравими. Ми з цим незгодні, бо дітям важливіше не яскравість, а якісне середовище навколо. Ну і звичайно бюджетно. Дитячі майданчики — це просто дві палки і гірка, нічого складного.
Дитячий погляд на майданчики
Поліна Адаменко: У нас немає мети виростити з дітей архітекторів. але важливо виростити з них людей, небайдужих до міського середовища та з розуміннях, що вони в силах її змінювати.
Був у нас спільний з Архіматикою проект. Спочатку ми думали, що це just for fun, проте нам сказали: ви знаєте, у нас реальна проблема — архітектори забули, як це бути дітьми і не розуміють, що повинно бути на майданчику, аби дітям було реально цікаво. Нам потрібні дитячі ідеї.
Отже, троє 11-річних дітей створили Kavoon city: зробили логотип, план з експлікацією. Для того, щоби зрозуміти, як думають діти, варто подивитися, що вони розмістили в цьому просторі. Там був арт-об’єкти крісло-щелепи та арбуз, мусорник та поїлка для собак. А в центрі пам’ятник банану. “Чому банан — питаємо ми — якщо це Kavoon city?
Щоби не було “бананно”.
Як проектувати дитячий майданчик якісно
Типова помилка — коли дитячим майданчиком вважається тільки обладнання до дитячого майданчика без простору навколо.
Є декілька правил хорошого майданчика:
1. Майданчики мають бути цікавими як дітям, так і нам самим. Якщо нам цікаво, то дітям точно буде цікаво.
2. Друге — сайданчик має викликати емоції, щоби ти не міг пройти повз нього.
3. Майданчик замість простих рішень має формувати різні сценарії, провокувати дітей фантазувати і заохочувати до гри в групі. Також майданчики мають навчити долати страх: вчитися контролювати своє тіло, прораховувати ризики. Майданчики НЕ мають бути рафінованими, простими і спокійними.
4. Ми зіткнулися з проблемою зонування майданчиків і прорахування руху. На майданчиках постійний хаос, і якщо не закласти контроль над цим хаосом на початкових етапах, буде погано. Адже перше, що намагаються зробити діти з дитячими майданчиками — зламати його. А потім зламати знову, і знову, і знову.
Синергія виробництва та проектування
Чому важливо бути не просто проектувальником, а виробником? Важливо розуміти виробничу базу та можливості. Ми живемо в Україні, а не в Німеччині, Штатах чи деінде, де розвинена технологічна база. Часто хороші сміливі рішення можуть спертися на дороговизну чи кривизну реалізації. Всі ми любимо пінтерести і всі бачили європейські майданчики, але ніхто не знає бюджетів. Ctrl+C — Ctrl+V в Україну не працює. Наприклад, у Monstrum ціна на майданчики стартує від півмільйона євро. Тому якщо ви бачите топовий майданчик і хочете порівняти рішення, тримайте в голові бюджет.
Ще один плюс бути виробником — ти постійно маєш фідбек по зробленому, часто знаходишся на майданчиках, бо їх обслуговуєш. Так чи інакше, ти постійно маєш зв’язок, а не зробив і забув. Додаткова перевага — ще на етапі проектування ти розумієш, які складнощі можуть бути при експлуатації.